wtorek, 17 lutego 2015

Mleko jaglane

Z powodzeniem można nim zastąpić mleko krowie lub jogurt naturalny np. w koktajlach owocowych. Przepis pochodzi z książki "Jedz pysznie bez pszenicy".


Składniki:
  • 100 g kaszy jaglanej (użyłam kaszy Kupiec)
  • 250 ml wody (np. mineralnej niegazowanej) do gotowania
  • szczypta soli morskiej
  • łyżka płynnego miodu lub syropu z agawy
  • 3 łyżki namoczonych kilka godzin wcześniej ziaren sezamu (można zamienić na namoczone ziarna słonecznika lub orzechy)
  • 250 ml ciepłej wody (mineralnej lub zwykłej przegotowanej) do miksowania

Kaszę wsypać na sitko, sparzyć wrzątkiem i dokładnie wypłukać pod bieżącą zimną wodą. Przesypać do garnka, dodać szczyptę soli morskiej, zalać 250 ml wody. Zagotować i gotować na małym ogniu pod przykryciem przez ok. 15 min (w tym czasie kasza wchłonie wodę). 

Do wystudzonej kaszy dodać łyżkę miodu, namoczone odcedzone ziarna sezamu i wodę. Wszystko dokładnie zmiksować przy pomocy ręcznego blendera (ok. 4 min na wysokich obrotach). Tak uzyskane mleko można odsączyć na sitku z gazą, ale nie jest to konieczne (ja go nie odcedzałam). Nieodsączone mleko jest dość gęste i treściwe.



Domowy Wyrób

6 komentarzy:

  1. Dobra alternatywa do spożycia kaszy w innej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy sposób, ale nie dla mnie. Mleko jedynie zimne i bez niczego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na kaszę :) muszę,, zmajstrować,, takie mleko ;) strasznie ciekawam jego smaku....

    OdpowiedzUsuń
  4. mleka jaglanego jeszcze nie piłam, świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, nawet nie przypuszczałam, że to takie łatwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ma dość ciekawy smak.Coś innego ale równie dobre;)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...